Tillgänglighetsredogörelse

Tillgänglighetsredogörelsen uppdaterades senast 2025-11-03

 

1. Tillgänglighet för Medical Finance, en del av Serafim Finans AB

Denna tillgängänglighetsredogörelse förklarar tillgängligheten för följande tjänster:

  • www.medicalfinance.se
  • Ansökningsformulär för konsumentkredit
  • Kundportalen

 

2. Kända brister i tillgängligheten

Även om vi strävar efter fullständig efterlevnad av i Lag (2023:254) om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet (”Tillgänglighetslagen”) kan användandet av vissa delar av våra digitala tjänster fortfarande innebära tillgänglighetsutmaningar.

Medical Finance målsättning är att våra gränssnitt ska ge stöd för t ex. skärmläsare, tangentbordsnavigering, justering av textstorlek, kontrastinställningar och zoomnivåer med bibehållen funktionalitet samt att tjänsterna tillhandahålls på ett förutsägbart sätt. Det är ett arbete som sker fortlöpande och medför regelbundna, mindre justeringar för att vidareutveckla den tekniska funktionaliteten.

Vi har noterat ett utvecklingsbehov i tillgängligheten gällande skärmläsare för vissa av våra PDF-dokument, vi arbetar med att åtgärda dessa brister. Om du har problem med att läsa ett dokument med din skärmläsare, ber vi dig att kontakta vår kundtjänst för hjälp.

Vi har även vissa begränsningar i tillgängligheten gällande tangentbordsnavigering i Ansökningsformulär för konsumentkrediter och Kundportalen samt i vissa kontrastinställningar. Vi arbetar löpande med att se över och åtgärda dessa för att säkerställa fullständig tillgänglighet. Upplever du att detta är ett problem för dig, ber vi dig att kontakta vår kundtjänst för hjälp.

 

3. Kontroll av tillgängligheten

Den senaste bedömningen av tillgängligheten genomfördes 2025-07-03.

Bedömningen baseras på manuell intern granskning, självskattning och teknisk analys. Tillgänglighetsredogörelsen uppdateras löpande.

 

4. Frågor och synpunkter gällande tillgängligheten

 

4.1 Så gör du om du inte kan använda delar av våra tjänster

Om du behöver innehålle eller information från oss som inte är tillgängligt för dig kan du kontakta vår kundservice för hjälp. Du når kundservice via mail på kundtjanst@medicalfinance.se eller via telefon på 020-51 62 00.

 

4.2 Rapportera brister i tillgängligheten

Om du har frågor gällande Serafim Finans tillgänglighet eller vill rapportera brister, maila oss på sakerhet@serafimfinans.se.

 

4.3 Kontakta tillsynsmyndighet

Post- och telestyrelsen (”PTS”) är ansvarig tillsynsmyndighet enligt Tillgänglighetslagen. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta PTS https://www.pts.se.

Ikon

Har du några frågor?

020-51 62 00
kundtjanst@medicalfinance.se

Måndag – Fredag
08:00 – 17:00

 

En del av Serafim Finans

Serafim Finans AB är ett kreditmarknadsbolag som erbjuder finansiella lösningar till företag och konsumenter, sedan 2004.

Besök Serafim Finans